FANDOM

Leniuchowo (ang. LazyTown) – telewizyjny serial dla dzieci kręcony na Islandii (gdzie nosi tytuł Latibær), bardziej znana jest jednak wersja amerykańska – to właśnie ona jest premierową na całym świecie i podstawą dla zagranicznych wersji. Twórcy i aktorzy Leniuchowa to Islandczycy, Amerykanie i Brytyjczycy. Serial został stworzony przez islandzkiego gimnastyka Magnúsa Schevinga, który gra również jedną z ról w serialu. Oryginalna emisja odbywa się w stacjach Sjónvarpið (Islandia), Nick Jr oraz Noggin (USA) i BBC (UK). Ponadto emisją zajmowała się kiedyś amerykańska stacja CBS. Serial jest emitowany w ponad 100 krajach i w około 30 językach[1]; w Polsce emitowany był w Jetix, jednak zdjęto go z anteny 18 września 2009. Od 1 września 2009 r. do 18 czerwca 2010 roku emitowany był na kanale Disney Channel w bloku Playhouse Disney. 1 września 2010 roku serial pojawił się na kanale Playhouse Disney. Od 25 lutego 2013 serial pojawił się na kanale Boomerang w bloku Cartoonito. Jest to drugi serial fabularny emitowany na polskim Boomerangu.

Dotychczas wyprodukowano 53 odcinki w 2 seriach. W 2008 w BBC pojawił się też serial dla młodszych LazyTown Extra, a w 2007 po Wielkiej Brytanii podróżowała teatralna trasa LazyTown Live!, która w 2009 zostaje kontynuowana jako LazyTown Live! The Pirate Adventure.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki